Sunday, June 26, 2011

تاج: ما چيزي نمي‌دانيم و فقط دادكان فوتبال را مي‌فهمد!

در كميته تيم‌هاي ملي با قدرت كارها را پيش مي‌بردم
تاج: ما چيزي نمي‌دانيم و فقط دادكان فوتبال را مي‌فهمد!
نايب رئيس فدراسيون فوتبال در واكنش به اظهارات محمد دادكان گفت: حالا‌ ما فوتبال را نمي‌فهميم و فقط ايشان است كه فوتبال را مي‌فهمد.
مهدي تاج در مورد صحبت‌هاي محمد دادكان رئيس سابق فدراسيون فوتبال كه اعلام كرده بود‌ "تاج خاك خورده فوتبال نيست، " گفت: بنده زياد قصد پاسخگويي به اظهارات دادكان را ندارم اما تا حدي كه لازم باشد، براي دفاع از صحبت‌هايي كه در موردم بيان شده گفته‌هايي را بيان مي‌كنم تا افكار عمومي بهتر قضاوت كند. برخلاف اظهارات دادكان كه مدعي شده من فوتبالي نيستم بايد به اطلاع ايشان برسانم كه مدت 20 سال رئيس هيئت مديره و مديرعامل باشگاه سپاهان و يك دوره هم عضو هيئت مديره باشگاه ذوب‌آهن بوده‌ام. در مورد فعاليتم در اين دو باشگاه اصفهاني خدماتي داشتم كه اكنون نيز شاهد ماحصل آن خدمات از جمله ساخت ورزشگاه فولادشهر هستيم. 

تاج در پاسخ به اين سؤال كه قبل از اظهارات دادكان، مهدي مناجاتي، او را جزو خاك خورده‌هاي فوتبال ايران معرفي كرد؛ تصريح كرد: من هرگز نياز نداشتم كه بخواهم در مورد سوابق ورزشي‌ام بگويم و همان‌طور كه گفتم خدماتم در فوتبال اصفهان پابرجاست تا جايي كه در مورد ساخت ورزشگاه فولاد شهر دو بار به دادگاه ديوان محاسبات كشوري نيز احضار شدم. در زمينه فوتبالي نيز بازي كردم و در تيم‌هاي منتخب نوجوانان و جوانان اصفهان نيز كارنامه بازيگري‌ام وجود دارد. نايب رئيس فدراسيون فوتبال ادامه داد: در شرايطي كه بايد براي تيم اميد بازي مي‌كردم، به دليل شروع جنگ تحميلي به جبهه رفتم و در پايان دوران مقدس سربازي و حضورم در جنگ به دليل مشكلاتي كه بعد از جنگ به وجود آمد نتوانستم به فوتبالم ادامه دهم. حالا‌ ما فوتبال را نمي‌فهميم و فقط آقاي دادكان است كه فوتبال را مي‌فهمد. بي‌دليل نيست كه اكنون در مقام پاسخگويي برآمده‌ام تا برخي ناگفته‌ها را بيان كنم. تاج تاكيد كرد: در دوره‌ رياستم يك ريال هم دريافت نكردم در صورتي كه در همان زمان همه دريافت‌ها و پرداخت‌ها موجود است اما من ريالي نگرفته‌ام و به همين دليل شفاف صحبت‌هايم را بيان مي‌كنم. وي در ادامه گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به مشكلات به وجود آمده در كميته تيم‌هاي ملي و بركناري معيني، حاجيلو و پرهيزگار اظهار داشت: من در مورد ديگران اظهار نظر نمي‌كنم اما زماني كه خودم رئيس كميته تيم‌هاي ملي بودم با قدرت برنامه‌هايم را پيش مي‌بردم. در همان دوره در رده نوجوانان تيم ما براي اولين بار قهرمان آسيا شد و از مرحله گروهي جام جهاني نيز صعود كرد. نبايد فراموش كنيم كه نوجوانان ما در جام جهاني هلندي را شكست دادند كه امروز قهرمان جام جهاني شده است. تاج اضافه كرد: در فوتسال از هفتمي جهان به مقام چهارمي صعود كرديم. در تيم ملي بانوان نيز به مرحله بعدي مسابقات آسيايي صعود كرديم و فوتبال ساحلي ما در مسابقات جهاني ظاهر شد اما نكته تاريك براي من كه رئيس كميته تيم‌هاي ملي بودم در آن زمان فقط به ناكامي تيم ملي بزرگسالان ايران در راه صعود به جام جهاني 2010 مربوط مي‌شود. هر چند در آن رقابت‌ها نيز تا آخرين دقايق صعود كرده بوديم و اگر در كره جنوبي در سئول، در دقيقه 82 گل نمي‌خورديم تيم ملي مستقيم به جام جهاني مي‌رفت. نائب رئيس اول فدراسيون در پاسخ به اين سؤال كه با توجه به بركناري مقصران تيم ملي اميد و بركناري رئيس كميته تيم‌هاي ملي آيا حاضريد كه جايگزين معيني شود، به فارس گفت: من حاضر نيستم جايگزين معيني شوم. بعد از جلسه امروز نيز وقتي اين پيشنهاد را به من دادند تاكيد كردم امكانش نيست كه دوباره رئيس كميته تيم‌هاي ملي شوم. تاج قبل از انتخابش به عنوان نايب رئيس فدراسيون فوتبال، مدت‌ها به عنوان دبيركل اتحاديه فوتبال كشور فعاليت مي‌كرد. 

No comments:

Post a Comment