Sunday, July 17, 2011

كي‌روش: تماشاگران درك كنند هنوز به فرم ايده‌آل نرسيده‌ايم

مربياني كه انتقاد مي‌كنند بگويند گزينه ديگري دارند
كي‌روش: تماشاگران درك كنند هنوز به فرم ايده‌آل نرسيده‌ايم
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت:‌ تماشاگران بايد درك كنند كه در دوره بدنسازي هستيم و هنوز فرم ايده‌آل‌مان را پيدا نكرده‌ايم.








 ، كارلوس كي‌روش پس از برتري يك بر صفر برابر ماداگاسكار در نشست خبري اظهار داشت: ‌همانطور كه انتظار داشتم بعد
 از 3 هفته تمرين تيم آهسته كارش را شروع كرد و از نظر بدني هنوز به شرايط آمادگي كامل نرسيد‌ه‌ايم. من نيمه دوم بازي را بيشتر پسنديدم. در نيمه اول سرعت بازي پائين بود. اگرچه اين بازي دوستانه بود اما بازيكنان بايد بدانند نبايد فرصت‌هاي گلزني را از دست بدهند زيرا ما براي بازي با مالديو آماده مي‌شويم. 

سرمربي تيم ملي در مورد انتقاد تماشاگران گفت: اگر راستش را بخواهيد در جريان بازي فقط تمركزم روي زمين است و فقط به بازي فكر مي‌كنم اما تماشاگران بايد درك كنند كه تيم ملي در دوره بدنسازي است و هنوز فرم ايده‌آل را پيدا نكرده است. در بازي‌هايي كه در اتريش انجام داديم بازيكنان شاداب‌تر بودند و طبيعي است بعد از اردو كمي دچار افت بدني شويم. من هم از نيمه اول بازي راضي نيستم. تيم كند بود و مجبور شديم تغييراتي ايجاد كنيم. كي‌روش در مورد انتقاد استيلي از تيم ملي و اينكه باشگاه پرسپوليس نفرات ملي‌پوشش را ندارد، عنوان كرد:‌ اكنون زمان چنين حرف‌هايي نيست. در نشست خبري كه قبل از بازي داشتم، يك نفر از من پرسيد ماداگاسكار با تيم دومش مي‌آيد. اين سؤال درست نبود. اين تيم، تيم اول ماداگاسكار بود. ضمن اينكه بايد توجه كنيد بر اساس برنامه ما و يا فدراسيون فوتبال در اين تاريخ با مالديو بازي نمي‌كنيم. اين تاريخ فيفا است و ما مجبوريم اكثر بازيكنان را در اختيار داشته باشيم. نفرات تيم ملي بايد در اوج آمادگي باشند. سرمربي تيم ملي در مورد انتخاب ماداگاسكار به عنوان حريف تمريني گفت: ماداگاسكار اكنون در كوران مسابقات ليگ است، درست مانند مالديو كه اكنون رقابت‌هاي ليگ در اين كشور برگزار مي‌شود. ضمن اينكه اگر از من بپرسيد بازي با مالديو آسان خواهد بود يا نه، پاسخ من منفي است زيرا بازيكنان مالديو در كوران ليگ خود قرار دارند. وي يادآور شد: مربياني كه از ما انتقاد مي‌كنند كه چرا بازيكنان را در اختيار داريم به من بگويند آيا گزينه ديگري است؟ آيا مي‌توان فقط يك روز قبل از بازي با مالديو بازيكنان تيم ملي را در اختيار داشت؟ كي‌روش در پاسخ به سؤال خبرنگاري كه پرسيد، بهتر نبود اين بازي بدون تماشاگر باشد زيرا شما چند بار تغيير تاكتيك داديد و 7 تعويض انجام داديد، گفت: بازي‌اي كه من ديدم را شما نديديد. من 7 تعويض نداشتم و فقط اجازه 6 تعويض داشتيم. مورد دوم تغيير تاكتيك است كه من يك بار در دقايق پاياني تغيير تاكتيك داشتيم. ضمن اينكه نمي‌دانم چرا مي‌گوييد بازي بهتر بود بدون تماشاگر برگزار مي‌شد، زيرا در اتريش 3 بازي بدون تماشاگر داشتيم و اكنون همه مي‌خواستند بازي با تماشاگر باشد. اين مربي پرتغالي در مورد اينكه رابطه سقف قرارداد بازيكنان و نحوه بازيشان گفت: نمي‌دانم چه ربطي بين نمايش بازيكنان و دستمزد آنها است. بازيكنان در منچستر و رئال 100 برابر بازيكنان ايراني دستمزد مي‌گيرند اما آنها نيز شكست مي‌خورند. من فقط مي‌توانم بگويم بازيكناني كه در تيم ملي هستند سخت تلاش مي‌كنند. كي‌روش در مورد اينكه تيم ملي ابزار لازم براي بازي با سيستم 4-3-3 را دارد، گفت: قطعا ما ابزار چنين كاري را داريم. ما در اتريش برابر تيم‌هايي به مراتب بهتر از ماداگاسكار با همين روش بازي كرديم اما مهم سيستم بازي نيست بلكه مهمتر از آن حفظ توب، درك موقعيت و خوب ضربه زدن به توپ است. تيم ملي در نيمه اول مشكلاتي داشت كه در نيمه دوم برطرف شد. وي در مورد انتقال دفاع به حمله به تيم ملي، گفت: بازيكنان در تيم ملي اين كار را انجام دادند اما سرعت آن پائين بود و علت آن شايد خستگي بود. اگر 3،4 گل به ماداگاسكار مي‌زديم بهتر بود. 

No comments:

Post a Comment