Saturday, April 16, 2011

نصيرزاده: هدايتي طبق قانون حق انحلال استيل‌آذين را ندارد

فدراسيون از باشگاه استيل‌آذين غرامت بگيرد
نصيرزاده: هدايتي طبق قانون حق انحلال استيل‌آذين را ندارد
 يك كارشناس حقوقي فوتبال گفت: حسين هدايتي طبق قانون تجارت حق انحلال استيل آذين را ندارد.
هوشنگ نصيرزاده اظهار داشت: باشگاه استيل آذين داراي شخصيت حقوقي مستقل از يك شركت فولادسازي و داراي اساسنامه‌ ثبت شده در شركت‌ها است بنابراين بايد براساس قانون تجارت رفتار شود. اين شركت يا سهامي خاص است كه بايد سه چهارم سهامداران آن با انحلالش موافقت كنند و يا سهامي عام است كه نيازمند مجمع عمومي است.

وي ادامه داد: اگر تمام سهام باشگاه در اختيار حسين هدايتي باشد بازهم انحلال يكطرفه آن به اين شكل در قانون تجارت تعريف نشده است و بايد بعد از جلسه هيات مديره و با ارايه صورتجلسه هيات مديره به اداره ثبت شركت‌ها و بعد از تسويه حساب كامل اين شركت را منحل كرد و اظهار نظر سهامدار كل به تنهايي نمي‌تواند ملاك انحلال يك شركت باشد. 

نصيرزاده تاكيد كرد: باشگاه استيل آذين بايد ابتدا با بازيكنانش به طور كامل تسويه حساب كند و بعد از چند ماه اين شركت را مي‌توان منحل كرد .ضمن اينكه فدراسيون فوتبال مي‌تواند در صورت عدم حضور استيل آذين در مسابقات باقيمانده سه گزينه را بررسي كند. اول تمام مسابقات اين تيم سه بر صفر به سود حريفان اعلام كند. دوم به دليل عدم حضور در چهار بازي باقيمانده استيل آذين جريمه نقدي بپردازد و سوم اين تيم به دسته پايين‌تر سقوط كند. 

وي افزود: برخي معتقدند كه مي‌توان امتيازهاي دور برگشت اين تيم را محاسبه نكرد كه با توجه به اينكه استيل آذين نصف به علاوه يك بازي‌هايش را انجام داده است چنين امري متصور نيست. 

وي با اشاره به ضمانت اجرايي تيم‌ها براي شركت در مسابقات عنوان كرد: تيم‌ها براي حضور در مسابقات ضمانت اجرايي مي‌دهند كه در صورت عدم شركت در اين مسابقات مي‌تواند آن ضمانت‌ها را اجرايي كرد. به طور مثال فيفا از تيم‌ها صعود كننده به جام جهاني كه در مسابقات شركت نكنند 50 ميليون دلار غرامت دريافت مي‌كند. 

No comments:

Post a Comment