Saturday, April 16, 2011

جوانمردانه نبودن كار پرسپوليسي‌ها و احتمال محروميت بازيكنان خاطي در فصل آينده


علي‎پورعنوان كرد:
جوانمردانه نبودن كار پرسپوليسي‌ها و احتمال محروميت بازيكنان خاطي در فصل آينده
رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ فوتبال گفت: كار دوستان ما در باشگاه پرسپوليس قابل توجيه و جوانمردانه نبود.
حجت‌الاسلام علي‎رضا علي‏پور درمورد اتفاقات رخ‎داده در ديدار جنجالي پرسپوليس و استيل‌آذين اظهار داشت: قبل از هرچيز بايد ابراز تأسف كنم. به نظرم خيلي از افرادي كه در فوتبال ايران ادعاي بزرگي دارند، هنوز بالغ نشده‌اند و به بلوغ فكري و عقلي نرسيده‌اند. آنها بلوغ تعادلي ندارند و بلوغ‌شان تك‎جنبه‌اي است.


وي ادامه داد: بر حسب وظيفه گزارش‌هاي داوران و مقامات رسمي را بررسي كرديم. اين بررسي‌ها ادامه خواهد داشت و تخلفات در سه بخش پيگيري خواهد شد. بخش اول مربوط به كميته انضباطي است كه در چارچوب مقررات از مسئولان كميته انضباطي مي‌خواهيم براي متخلفان اشد مجازات را در نظر بگيرد.


علي‎پور خاطرنشان كرد: در بخش دوم به دليل رعايت نشدن بازي جوانمردانه اين مطلب در كميته اخلاق حرفه‌اي بررسي خواهد شد. كار دوستان ما در باشگاه پرسپوليس قابل توجيه نيست. به‏فرض كه دروازه‌بان استيل‌آذين قصد وقت‌كشي داشته است اما بازيكنان پرسپوليس بايد بازي جوانمردانه را رعايت مي‌كردند. اين مسئله در كميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي بررسي خواهد شد.


رئيس كميته نظارت، بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ افزود: براي آنكه دو تيم استيل‌آذين و پرسپوليس متضرر نشوند در بخش سوم به تخلفات شخصي و فردي بازيكنان در ستاد منشور اخلاقي و رفتاري فوتبال حرفه‌اي بررسي خواهد شد و بر حسب نوع تخلف و سوابق افراد در طول سال با آنها برخورد مي‌شود. ممكن است بر اساس حكم كميته انضباطي برخي از اشخاص فصل آينده اجازه كار پيدا نكنند و در صورتي كه اين افراد در هفته‌هاي گذشته جزو برترين‌هاي اخلاقي انتخاب شده باشند، اين عنوان از آنها پس گرفته خواهد شد.


علي‎پور در مورد اينكه به نظر شخصي او پرسپوليس بايد آن اوت را پرتاب مي‌كرد يا نه، گفت: نظر شخصي من مهم نيست. بايد ديد قانون و عرف در فوتبال چه مي‌گويد. در يكي از بازي‌هاي خارجي زماني كه يك تيم به‏ناحق به گل رسيد بازيكنان آن تيم ايستادند تا حريف گل مساوي را بزند. با اين وجود كميته اخلاق فيفا با تيمي كه به‎ناحق گل زده بود برخورد كرد. عرف فوتبال را بايد در خود فوتبال جستجو كرد. آنها با وجود آنكه مسلمان نيستند چنين اخلاقي را رعايت مي‌كنند. فوتبال ما اگر مي‌خواهد بزرگ شود به آدم‌هاي بزرگ‌تري در همه موارد و ابعاد نياز دارد. 

1 comment:

  1. بازی در ترکیه بوده و ترک ها نیز مسلمانند!

    ReplyDelete